söndag 17 maj 2009

Utmaning 137 - 5 favoritord på B

Barnen - är det viktigaste jag har. Det största som har hänt mig, det finaste jag kan ägna mig åt. När jag ibland känner mig misslyckad och tänker att det blev inte som jag hade drömt om, tänker jag på mina barn och vet att allt har inte varit förgäves. Jag har gett liv åt tre fina barn som nu är vuxna och som är en stor glädje för mig.
Böcker - vem vill vara utan böcker? Inte jag, jag har behov av böcker, men jag tycker av någon anledning inte om att läsa det som alla pratar om. Jag väntar alltid några år tills jag väljer ut några sådana där böcker som ”alla” läser. När jag läser deckare måste jag läsa slutet för att se om jag tycker den är värd att lägga min tid på. Många tycker att jag inte har förstått hur man hanterar berättelserna, och att jag är konstig. Men för mig är böcker viktiga. De måste ha en själ för att jag ska bli intresserad.
Bröd - är roligt att baka. Det godaste brödet bakar man själv, men numera äter jag inte bröd. Håller igen på kolhydrater så brödet får jag längta efter.
Bilar – jag älskar att köra bil och när jag blev ägare till en blå liten bil för många år sedan, kändes det som att mina ben blev flera km längre. En lätt konstig känsla, men om man vet om att jag hade haft en hjärtinfarkt några år innan och att jag var på väg att göra min första hjärtoperation, kan ni kanske förstå min känsla. Min ork var ju begränsad och att gå långt var omöjligt. När jag då köpte bilen var hela världen helt plötsligt öppen igen. Ingenting var omöjligt.
Bröder – har jag inga, men önskade som barn att jag hade haft en storebror. Önskan var nog att om jag hade en bror så skulle han försvara mig när kompisarna var dumma. Men troligtvis hade det inte blivit så. Han hade kanske varit en plåga för mig i stället. Det får vi aldrig veta.

1 kommentar:

  1. Hej du!

    Skön beskrivning varm beskrivning. Det kunnde varit mina B du skrev om, ända skillnaden var att jag kan absolut inte läsa slutet först, det förstör allt ;-)Annars var ine skillnaden så stor, ok, min bil är i silver ;-)

    SvaraRadera