torsdag 7 maj 2009

Min dator har gått sönder

Igår dog min dator. Det ser inte ut som att det går att få liv i den. Det enda som hörs är fläkten, annars är allt annat svart.
Jag märker nu hur mycket jag använder datorn. Helt plötsligt är jag helt vilsen. Det är där jag håller mig informerad, det är på den jag håller kontakt med en del av mina vänner. Jag betalar räkningar, sparar mina bilder, redigerar videofilmer på min lilla dator. Så nu får jag klara mig på annat sätt. Det är ju märkligt hur beroende jag är av snabb information, snabbt ta kontakt med andra, beställa varor etc, etc,
Är det så fel att sakna ett medium som jag gör nu? Nej, jag tycker inte att det är fel, bara att jag blev så förvånad att känslorna var så starka. Det är som om en vän har dragit sin kos och sagt att du och jag är inte längre.
Nu vet jag inte när jag kan lägga ut mina alster på bloggen. Jag försöker trixa mig fram med andras datorer så länge. Önska mig lycka till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar