torsdag 6 augusti 2009

Utmaning 218 - Att upptäcka detaljer.


Jag har inte förmågan att upptäcka detaljerna i livet. Jag har lättare att se visioner, konsekvenser av olika handlingar och beslut. Jag brukar se skogen först och sedan alla träd, var och en. För att förstå vad min uppgift är i en arbetsuppgift måste jag få bilden på det som ska göras innan jag kan se var jag har min uppgift. Det är en lättnad att förstå hur man fungerar och vad man behöver ha för information för att fungera i en uppgift man inte har haft förut. Först då kan jag se hur varje detalj kommer att passa in i helheten.
Titta till exemper på Stockholm. (Jag berättade tidigare att jag hade varit inne i stan och fotograferat). En detalj i en del av södermalm är de gamla gatlyktorna. Det är en detalj som berättar att man vill bevara platsen som den kanske en gång såg ut. Men för att kunna sätta dit rätt detalj måste man se hela området för att få denna lykta att passa in. Detaljerna understryker då känslan, som man vill förmedla, att detta är ett område som har ett historiskt värde och då är det väldigt viktigt att man behåller de detaljer som understryker detta.
Det är viktigt med detaljer, men det är lika viktigt med helheten. Det är som ett pussel där varje bit är en detalj men där de tillsammans bildar en helhet. Så är det med allt här i livet. Att upptäcka dessa detaljer, som är dagens utmaning, är för mig verkligen en utmaning.
Lycka till till mig/AnnChristin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar