fredag 7 augusti 2009

Utmaning 219 - Min "goodie-bag" för författare?

I bagen hittar jag inspiration, kunskap, tålamod, lust, förmåga att prioritera författandet.
Vidare finns det en supporterskara som uppmuntrar, finns där utan att trycka ner utan bara uppmuntrar. En coach som visar mig till rätta och ger nyttig feed back. Någon som håller mig under armarna medan jag försöker flyta.
Där finns också någon som står för den ekonomiska tryggheten under tiden jag tar mina första stapplande steg.
I bagen finns det också meningsfullhet, jag vill ju även ha ett syfte med författarskapet. Visserligen tycker jag om tanken att få leva som en författare och leva på författarskapet, men det skrivna ska även har ett syfte som är mer än underhållning.
Det viktigaste för mig är ändå att få rätt inställning till prioriteringar, att jag inte faller in i den gamla livsstilen, alla andra först – sedan jag.
Sedan finns där succén. Framgången med resultatet. Och inspirationen till fortsatt författande.
Hmmm – en riktig "goodie-bag".

5 kommentarer:

  1. En bag som faktiskt verkar möjlig att få. Jag tror det handlar om den egna inställningen till författandet. Jag skriver bättre nu, tycker jag själv, när jag uttalat för mig själv att mitt mål är att bli författare "på riktigt". Däremot räcker inte alltid tiden till.

    SvaraRadera
  2. den bagen har ju en möjlighet att välja inte så svår att uppnå om man bestämt sig för att välja att nå målet

    SvaraRadera
  3. "Någon som håller mig under armarna medan jag försöker flyta." Härlig mening.

    SvaraRadera
  4. Den bagen vill jag verkligen ha. Mycket fint skrivet.

    SvaraRadera
  5. Jag gillar ochså meningen "någon som håller mig under armarna..." Ibland känns det faktiskt som om man skulle behöva en person som hjälpte en gå vidare och inte ge upp när motgångarna gör sitt bästa för att knäcka en.
    Fint skrivet, och som sagt inte helt omöjlig bag att få.

    SvaraRadera