onsdag 14 juli 2010

Storstädning eller ..

Nu är det läge att göra något åt kroppen. Ryggen har sagt ifrån; den klarar inte längre att slöa hela dagarna. Sitta på jobbet framför datorn och sedan lunka hem. Väl hemma är det inte styrketräning som gäller utan mer av pyssel och i bästa fall matlagning. Två dagar i rad vaknade jag med kramp i någon av ryggmusklerna. Hade mycket svårt att röra mig men med lite tvång och envishet gick det. Därefter var beslutet taget. – Jag måste gå på gymmet igen. Jag har ett årskort så det finns ingen ursäkt att inte gå i väg, men det är surt att behöva åka iväg efter en jobbig dag på jobbet. Det är ju så mycket annat som jag vill -, behöver - eller måste göra. Men en klok person sa: Man ångrar aldrig ett träningspass. Så nu gäller det att skaffa goda vanor, bra rutiner och så göra som Charlotte skriver på sin blogg ”Bara underbara kropp” – dagboksanteckningar från en viktresa, ”Jag är oförmögen att behandla mig själv respektfullt”. Jag tror att hon har kommit åt kärnan i de problem man har/får genom livet. Att man är oförmögen att behandla sig själv respektfullt. Om man kunde det skulle mycket se annorlunda ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar