lördag 24 oktober 2009

Utmaning 297 – Min önskelista

Bevara alla mina nära och kära i hälsa, glädje och trygghet
De som är sjuka ska bli friska
De som hungrar ska bli mätta
De som är blinda ska se
De som är ensamma ska finna någon att älska
Jag önskar att alla ska finna ett hem att så att de slipper ligga ute, särskilt nu när det är kallt.
Jag önskar mig tid,
Tid att skriva min bok
Tid att forska och förlora mig i mitt letande efter kunskapen jag behöver till boken.
Tid att hinna umgås med alla trevliga människor jag mött och som jag inte har hunnit besöka.
Tid att prata med grannen som är ensam
Tid att sitta ner och lyssna till flickan som har så stressade föräldrar.
Tid att mitt i allt bara få vara
Tid att få ställa till med en tacksägelsefest där vi får vara glada och visa tacksamhet för att vi trots allt har det bra.
Jag önskar mig själv att få vara frisk och kunna bättra på min kondition och ork.
Tack tack tack

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar