tisdag 17 februari 2009

Utmaning 48 - 17 februari

Vilken var den mest intressanta människa jag pratade med igår?
Ja, frågan är ju enkel att svara på. Jag träffade inte så många då jag var ledig från jobbet. Vi hade varit bortrest över helgen. Min son gifte sig och det var en glädjefylld händelse och naturligtvis en massa tankar och känslor i omlopp. Jag förstod att jag behövde en dag då jag fick smälta alltihop så därför tog jag en extra ledig dag. Men så ledig blev den nu inte. Min väninna ringde och frågade om jag kunde hjälpa henne med att vara barnvakt åt hennes femåriga dotter en stund. Flickan var hängig och trött och orkade varken med dagmamma eller följa med sin mamma då hon skulle gå ett ärende på sta´n.
Jag åkte över till henne och satt där och väntade på att mamman skulle komma hem. Dottern låg i sin säng och tittade på film på datorn. Efter ett tag kom mamman hem och jag skulle gå. Jag klappade om dottern och sa: -”Var rädd om dig, så du blir frisk”. Sedan gick jag mot dörren. Där skickade jag en slängkyss till henne och sa: ”Du är riktigt söt du, en slängkyss smittar inte så du kan skicka en tillbaka”. Det gjorde hon med orden: ”Min mamma tycker också att jag är söt”. ”Ja, men det är du ju, så det är riktigt” svarade, jag och gick. Tänk att ligga där sjuk och trött och veta att man är söt, utan att för den skull vara märkvärdig. Det måste kännas gott i hjärtat på henne. Jag var glad för att hon kände det så och visste att hon var söt. Det var ju sant.

1 kommentar:

  1. Ah, dessa goda barn. Jag förstår precis hur du känner och menar. Jag har en systerdotter på 6år och systersonen är 3. Jag älskar dem och deras kloka kommentarer så mycket .

    SvaraRadera