tisdag 17 februari 2009

Kvinnor kan

Igår stod jag och tittade ut genom köksfönstret. En pojke, ca 5 år, stod vid några kassar som stod på marken framför honom. Bakom honom kom en kvinna med två tunga kassar och gick förbi pojken, hon fortsatta cirka 30 meter innan hon satte ner sina kassar. Då vänder hon sig om och pojken börjar springa mot henne. När de möts gör de high five och fortsätter åt varsitt håll. Pojken springer fram och passar de två kassarna som kvinnan lämnade. Hon går tillbaka där pojken stod och hämtar dessa kassar. Hon lyfter upp dem och jag ser att de är tunga, går framåt, förbi pojken 30 meter, sätter ner kassarna, vänder sig om och pojken skuttar fram, gör high five med kvinnan, springer fram och passar de främre kassarna medan kvinnan hämtar de andra. Så upprepas proceduren. Helt fantastiskt att få bevittna detta. Dessa fantastiska kvinnor som klarar av livets svårigheter på ett sådant lekfullt sätt. Jag sänder min beundran till henne.

1 kommentar:

  1. Men åhhh....jag känner så väl igen det! Fast mina ungar släpade tillsammans med mig. En bit i taget. När jag hade influensa en jul och de var fyra och sex år gamla, gick de själva till julgranshandlare och köpte en gran. Sedan släpade de den hela vägen hem, alldeles själva. Så inte nog med att kvinnor är fantastiska. Deras barn blir det med! För ansvar är något de får ta redan från start. Vilken härlig och glädjande berättelse om kraften i kvinnor och deras barn! Mumma för själen! Cissi

    SvaraRadera