tisdag 17 februari 2009

Utmaning 47 - 16 februari

Att återvända.
I tankarna återkommer jag ofta till min barndom. Där finns ofta svaret på själens frågor idag. Varför, hur kommer det sig, vad betyder det att han/hon sa så/gjorde så…. och många fler frågor poppar upp ideligen. Det onda gör ont därför att själen har fått ett sår som inte läker. Jag måste vid sådana tillfällen återvända till det som var, så jag kan städa undan det som skaver. Jag vill inte bära med mig de stenar som fortfarande gör mig illa. Jag vill omvandla dem till skimrande diamanter och rubiner röda som blod. Därför återvänder jag då och då till tiden Då. Min själ blöder ibland men allteftersom fylls min vackra påse med den ena ädelstenen efter den andra.

1 kommentar:

  1. Hej tyckter om din metafor om stenar som skaver och diamanter!!

    SvaraRadera