söndag 3 januari 2010

Tankar inför det nya året eller är det nyårslöften?

Sitter här på söndagsförmiddagen och surfar runt bland olika bloggare, Skrivarkalendern och bland andras författardrömmar. Inser att även om jag vet vad jag skriver om (har faktiskt en bok på gång), jag vet var jag ska hämta mer kunskap ifrån så gäller det att jag har disciplin, struktur och modet att prioritera mig själv och min skrivtid. Det sista är nog det viktigaste. Så länge som jag tänker att mitt skrivande är en bisyssla bland allt annat så kommer jag inte bli klar inom rimlig tid. Och så länge som jag inte tar ”mitt uppdrag” på allvar så kommer inte heller min omgivning ta det på allvar. Några gör det och väntar på att jag ska få till något men inte alla. Jag får sluta med allt som stjäl min tid och gå in i en period av fokusering och ta till mig den kunskap av metoder som redan finns. Vad som gäller är skärpning helt enkelt, jag ska bara ….. :D !!

1 kommentar:

  1. Oh, vad kloka ord du kommer med. Precis så känner jag med. Nu under detta år ska min bok INTE stå tillbaka, nu är den en del i mitt vardagliga liv.

    Lyck till.

    Cattis

    SvaraRadera