onsdag 6 januari 2010

Min skrivhörna


Cattis berättade om sin skrivhörna. Jag har ordnat med min skrivhörna vilket är mitt kontor/bibliotek/arbetsrum men också där jag sitter och skriver på bloggen och på min bok. Så här ser hörnan ut och jag är mycket nöjd med den. Jag fick möjlighet att flytta in i rummet när ”alla ungar flög ur boet”. Det ser väldigt rörigt ut men jag känner mig så kreativ när jag sitter där och tittar på allt jag tycker om. De halvvissnade blommorna stör mig inte så mycket men jag ska ändå köpa nya när det blir lite ljusare ute.
Stephen King ger rådet i boken ”Att skriva”
En plats att skriva på en dörr att stänga, meddelar att du menar allvar. Dörren stänger ute omvärlden, men den stänger dig också inne och tvingar dig att fokusera på den uppgift du har framför dig.

1 kommentar:

  1. underbart med ett eget rum, egen skrivhörna, Din signatur är jättefin och visst är det roligt att få till bloggen lite då och då.

    kramkram

    SvaraRadera