fredag 27 augusti 2010

Utmaning? infriade

Ormar
Jag undrar var mina åsikter och tankar om ormar får plats någonstans i skrivpuffs skrivaruppgifter. Dagens uppgift är om infriade. Skulle detta passa där? Om man kunde få folk att förstå att det inte är ok att ha giftiga ormar i flerfamiljshus, eller i hus överhuvudtaget. De bör leva i de länder där deras övermän, eller skriver man överdjur, finns. De passar inte här. Varför skriver jag om detta?
För några dagar sedan läste jag i en frågespalt om relationer om en kvinna som var särbo med en man som ägde ormar. Han var så förtjust i dem men kvinnan som hade två barn från ett tidigare äktenskap var inte så begeistrad i dessa djur. Hon ville gärna att särbon skulle bli sambo med henne och hennes barn. Kruxet var bara att hon inte ville att han skulle flytta in till dem med sina ormar. Jag förstår denna kvinna till fullo och har funderat på det här behovet att ha just dessa djur. Ormar är ju inte sociala. De lever inte i flock, de övervintrar i kallt klimat i stora ormgropar för att hålla värmen. De är listiga på olika sätt. De är till och med så listiga att de inte är i närheten när deras ungar föds. De som föder levande ungar hänger ju träden så att ungarna faller ner på marken. Annars äter de upp sin morsa, som tack för livet då, eller….? Jag gillar inte ormar och vill inte ha de i min närhet. Att ogilla ormar tillhör de rädslor som är för vår överlevnad anser jag. Det räddar mitt liv i alla fall att inte vara för nära ormar som dödar.


1 kommentar:

  1. Vi har alla våra rädslor och alla av oss tycker inte om samma saker. Tur är väl det!

    SvaraRadera