tisdag 23 juni 2009

Utmaning 174 - Att vila

Just nu är jag så fruktansvärt trött. Det finns inget som stimulerar mig till att vara vaken och alert. Därför går mina dagdrömmar till en mer behagligare tillvaro. En tillvaro där jag är totalt närvarande. Jag drömmer om ett torp, eller ett fritidshus som inte innebär några krav på medbestämmande och delaktighet. Jag drömmer om någon som tar hand om allt det praktiska, som att bygga till, renovera, få en lagom stor trädgård i ordning så att jag kan gå ut, när jag har lust, och rensa några rabatter. En skön stol att halvligga i och en jättebra bok. I tillståndet av dagdrömmen finner jag en kreativ vila som känns som att den är riktigt hälsosam för mitt sargade inre. Tidigare har jag känt att vila är ytterligare ett projekt jag ska få klart. ”Vila nu så du orkar det och det och det.” Eller så har jag tänkt att ”Jag ska bara få det här klar så ska jag vila se´n.” Det är ju inte heller så bra. Men i dagdrömmen känner jag mig fri, rik och lat. Där finns det plats att vara i den kravlösa vilan.

1 kommentar: