onsdag 17 juni 2009

Utmaning 167 - Min egen topplista: De 10 främsta anledningarna att skriva!

1. Gillar ljudet av nertryckta tangenter. Särskilt på min nya dator, en MacBook. De tangenterna är så skrivarvänliga. Jag älskar det. Det är likadant med vissa kameror som systemkameror. Klicket låter så professionellt. Det gillar jag
2. Jag skriver alltid. Samlar på bra meningar och intressanta ord.
3. Tycker om att formulera mig.
4. Jag blir glad när jag skriver en vacker mening.
5. Har alltid älskat papper och pennor. Som barn var det så att om jag inte hade något eget att skriva så skrev jag av något jag tyckte om.
6. Böcker är rikedom. Ett hem utan böcker är ett fattigt hem.
7. Den boken man skriver själv får man prata till punkt utan att bli avbruten.
8. Har börjat blogga och insett att det inte är livsfarligt att låta sina alster bli lästa av andra och jag dog inte heller av att låta mitt namn och bild finnas på sidan. Jag blir glad av kommentarerna.
9. Håller på och planerar att skriva en bok. Det är lite darrigt, men så otroligt roligt.
10. Jag växer som människa när jag skriver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar