tisdag 23 november 2010

Eländena samarbetar



En orolig natt. Vaknar tidigt mitt i en konstig dröm som återkommer alltför ofta. Den slutar alltid med att allt försvinner och jag löses upp i något intet. Begriper inte någonting så jag struntar i att försöka tyda om det nu finns något att tyda. Ligger vaken länge efter ett nödbesök på toa och tankarna far planlöst omkring. Slumrar in och vaknar av en raspig radio som försöker förmedla nyheter om vad som hänt i världen. Elände har hänt, människor har blivit dödade och djur har fått resistenta bakterier i sina sår, typ sjukhussjukan. Så nu är jag glad och pigg att börja en ny dag. :(
Snö, de har hotat med snö också. Kroppen värker som om jag har feber och novembermörkret vill krypa in i mitt sinne.
Som kompensation och i trots sitter jag vid mitt skrivbord med en kopp gott kaffe, tända stearinljus och skriver i det fladdrande skenet med min reservoarpenna, min 50-årspresent från barnen. Dessa älskade ungar som alltid ger mig glädje och även bekymmer såsom det bör.

4 kommentarer:

  1. Ja ibland blir man lite låg över att bara vakna.
    Men barn kompisar och resten av familjen finns där.
    :)
    Drömmar ska man nog inte tyda.

    SvaraRadera
  2. Fin vardagsbetraktelse. Ditt skrivbord på bild? Så vackert du skriver, inte bara med ord utan också i förhållande till omgivningen. En vacker penna, stearinljus och ord och tankar som fyller sidorna i en anteckningsbok av vackraste slag.

    Drömtydning för amatörer och andra nyfikna: Skriv ner drömmen och reflektera över vad de olika momenten i drömmen betyder för dig.

    SvaraRadera
  3. Tur att det alltid finns en egen värld, i ditt fall med reservoarpennan, att fly till för en stund när den raspiga radiosändningen beskriver en värld som känns alldeles för tung. Du skriver vackert!

    SvaraRadera
  4. Okej jag vet att datorn är både snabb och effektiv, men...jag kan inte hjälpa att jag tycker så mycket om känslan när orden fästs på papper med hjälp av en simpel penna.
    Vacker bild, och gullig text som förmedlar din vardag

    SvaraRadera