söndag 29 november 2009

Utmaning 333 – Alla goda ting är tre.

Alla goda ting är tre, tre är i harmoni. Det anger en riktning. Tre är ett heligt tal, de tre vise männen (nu vet man inte hur många visa män det var, men man antar tre stycken), treenigheten med Fadern, Sonen och den helige Ande, och så har vi människan men ande, själ och kropp. Tre. Det är goda ting. Mina tre barn – det är riktigt tre goda ting.

Annars säger man att en olycka aldrig kommer ensam och när man har passerat tre stycken onda händelser så andas man ut för då kan det inte hända något mer. Tre, tur att det finns ett stopp. Slår sönder den vackra skålen, tappar finglaset i diskbänken och tallriken som gick i två bitar, tre, puh nu är det över.

Eller när jag fick en buckla på den nya bilen, av en som parkerade alldeles intill mig på parkeringsplatsen, strax efter blev jag påkörd bakifrån när jag skulle ut på motortrafikleden av en bil som trodde att han stod först på tur i den täta morgontrafiken, och något senare då jag körde för nära en stolpe och fick hela sidan skrapad drog jag en lättnadens suck, för tre sa´stopp och så blev det inget mer. Då var det inte så farligt, kunde ha varit värre.

Alla ting är tre. Även de goda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar