lördag 28 november 2009

Tack för alla kommentarer

Tack för att ni hälsar mig tillbaka. Det är riktigt roligt med den här bloggen och alla som är här och skriver. Det blir nästan som att man känner varandra och på något sätt bryr sig. Egentligen är det lite märkligt men väldigt trevligt, att man kan få vänner så här i cyberrymden.
Ibland är det tungt att få vardagen att gå runt. Jag har ju ändå inga barn som behöver mig. Alla är vuxna och har sitt eget. Men ändå är det svårt att få tiden att räcka till och att få ork att engagera sig. Då värmer det ännu mer i hjärtat när någon hälsar mig välkommen tillbaka.
Någon undrar hur jag ska ordna det med videokameran och datorn. Jag vet inte hur lösningen ser ut ännu, men jag håller fast vid att det är onödigt att köpa en ny kamera för att kunna använda datorn. Det finns ju en del vänner till vänner som har datorkapacitet att kunna hjälpa mig och sådan hjälp kan jag ta emot om det skulle vara ett engångsbehov, men inte nu när jag alltid behöver ha ett mellanled för att kunna göra bra DVD:er. Den roligaste lösningen är att köpa en stationär och därmed en större dator och då blir det en iMac. Jag funderar vidare, den kostar ju en del trots allt.
Jag jobbar vidare med min bok och kanske blir jag rik och berömd och om det händer har jag råd med en ny dator.
Jag önskar alla en trevlig advent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar