onsdag 7 september 2011

Idag satsar jag på sängen

Regn idag. Det låter som det blir regn hela dagen. Skönt, då slipper jag lägga mig på balkongen och låta de varma strålarna måla mig gyllene. Jag kan ligga i sängen hela dagen om jag vill och om jag orkar det. Tror inte att jag skulle må bättre av att vistas i sängen så mycket, men jag är trött. Hjärtat bråkar med mig och krampar när jag jobbar för mycket, eller går för fort. Jag blir trött av det, så en dag i sängen, kan det vara fel?
Lakanen är svala när jag går tillbaka till sängen efter frukost och en snabbkoll på nyheterna. Fönstret har stått öppet sedan jag gick upp så det är härligt svalt i rummet. Lakanen känns sköna mot min kind. Det regnar idag och det låter ljuvligt. Ingen blåst och inga andra störande ljud – bara regn. Grannen under mig har sitt uterum av tygtak och regnet trummar på duken. Det låter som när regnet trummade på tälttaket när vi var ute och tältade de där somrarna när jag var barn. En härlig känsla av att ha en stund av lugn och ro och bara få vara. Det är skönt med regn när man får vara inne och vara varm och torr.

3 kommentarer:

  1. Jag går till och med så långt att jag påstår att det är livgivande när regnet väter ens hud. Jag älskar vatten i alla former.
    Ha en härlig dag i sängen, och njut av anblicken av dropparna som rinner över fönstret

    SvaraRadera
  2. Instämmer. Regn är underbart att lyssna till när man ligger omhuldad i sängen med sig själv. Regndroppar känns så lena mot själen. Du satsar helt rätt :)

    SvaraRadera