fredag 13 januari 2012

Romankurs i London

Skrock 1: Det är ju fredagen den 13 idag och förknippas med otur och annat dåligt. Men ända sedan jag i årskurs 8 fick alla rätt på en provräkning, som vi skrev just en fredag den 13, så har jag tur en sådan dag. Alltså är detta min turdag.

Skrock 2: Hade först anmält mig till Fackboksverkstan i London, men eftersom vi inte blev tillräckligt många så hoppar jag på Romankursen i stället. Jag ser verkligen fram emot att få sätta mig ner och insupa all kunskap och träffa lika skrivsugna som jag. Om jag trodde på skrock, för att nu anknyta till dagens puff, så kan jag ju dra stora växlar på denna förändring. Kommer det att bli en roman i stället? Kommer det kanske att bli en dramatiserad dokumentärskildring över tid, eller är det helt enkelt så att jag skriver min bok och all kunskap är välkommen? Jag vet inte om det är London som hägrar eller om det är just detta ovanliga att jag åker på semester och gör något speciellt. Lockelsen finns nog i alltihop. Resan, ägna mig åt min hobby, nya bekantskaper, äventyr och en storstad som väntar. Och med min syn på skrock så kommer det bli succé.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar