måndag 29 juni 2009

Utmaning 178 - Att vara på uruselt humör

Det är så trögt idag. Nu är värmen här som jag och många andra har längtat efter. Varenda sommar är det likadant, vi längtar efter värmen och ljuset och när den äntligen kommer har vi, eller åtminstone jag, svårt att hantera den. På jobbet är det tungt. Vi har inte luftkonditionering så vi sitter i värmen och kan eventuellt få lite korsdrag så det lindrar, och dricka kallt vatten. Men det är trögt. Det värsta är att tankeverksamheten har stannat av också. Att vara ute och gå är en bedrift. Och helt plötsligt kommer jag på mig själv med att tänka på (och njuta av) en kall vinter.
Det är nog tur att jag bor i det här landet som har en växling mellan årstiderna för om jag tröttnar efter en och en halv vecka med sol och mycket värme, hur skulle jag då må om jag bodde där det alltid är varmt och soligt? Nej, det idealiska vädret är ca 25 grader med sol och gärna vid havet där det fläktar, kan man ha det så? Så tyckte jag det var när jag var barn. Solen sken och det var lagom varmt på sommaren. När det regnade var vi inne och lekte och hade ingen åsikt alls om vädret.
Numera har jag alltid åsikter om vädret och börjar känna mig lite gnällig, förlåt. Jag ska nog ta och skriva ner när jag tycker det är bra väder. Som jag känner nu blir det inte många sidor på det temat.
Jag hade inte tänkt det skulle bli något skrivet på utmaningarna. Men jag märker nu att det passar utmärkt här under att vara på uruselt humör.
Vi läses (i.st.f. hörs) när det är lite svalare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar