lördag 4 februari 2012

Dumheten

Hmmm dumhet jag! Vad gör man med den? Och egoismens törstande krav som aldrig tycks mättas. Den tillåts ta vilken form som helst och får allt fler anhängare. Jag har bestämt mig för att vända ryggen till, det gör ibland alldeles för ont, och i stället ägna mig åt det jag ska göra. Pratar med dem jag når runt omkring mig och vara den jag är.

Tyvärr har jag varit alldeles för trött denna höst, eller kanske till och med hela året, jag kommer inte ihåg hur länge det har varat. Minnet är alltmer selektivt för att göra det där lilla extra som gör att det är spännande att finnas till.

1 kommentar:

  1. Bra tankar! Det är så lätt att bara haka på rådande trender utan att reflektera... Bra med lite "Lotta-tvärtemot" som ger oss andra en "frisk" trend att haka på istället. Tack för denna motvind som får oss andra att vakna till och också nå högre!

    Vilken fin blogg du har! Harmonisk layout och fina bilder.
    /Anna

    SvaraRadera